Website Mascot (lets create one!)

Discussion in 'Shout OUT : Love, Beauty, Food, Game,Event , ect.' started by darvil, Apr 10, 2012.

  1. darvil

    darvil sarNie Adult

    I have something I wanted to do in a bit and was thinking that we should make a mascot for ourselves. What do you guys think? A panda, a penguin? etc. Anyone want to give a sketch of something cute and simple? ;) Lets brainstorm about it.

    Check out some of the popular mascots on the web for popular sites for examples.


    Reddit mascot

    [​IMG]


    Twitter mascot

    [​IMG]
     
  2. Cupid Candy

    Cupid Candy sarNie Coma

    i can't draw anything but i could give an input.....

    BUNNY!
     
  3. darvil

    darvil sarNie Adult

    need something that the "guys" can also wear! lol. IE guys can't go sporting hello kitty.. but the mascots above would be fine for that.
     
  4. Cupid Candy

    Cupid Candy sarNie Coma

    LOL i can only think of cute and happy go lucky right now. Hmmmm something unisex...........................
     
  5. p. Zoua

    p. Zoua sarNie Oldmaid

    how about a little devil? lol IDK
     
  6. Cupid Candy

    Cupid Candy sarNie Coma

    i thought of something........... since this is ASIANFUSE our mascot should be something asian like a bowl of noodles or rice and make it like an animation with eyes and stuff????????????//
     
  7. p. Zoua

    p. Zoua sarNie Oldmaid

    OMG great idea! I like that idea. Sounds great. I wouldn't midn bowl or rice or noodles. ^^
     
  8. Asy

    Asy sarNie Immature

    Wow, mascot!!! Seriously I don't have any idea (I'm suck on creative thinking), but I agree it should be more Asian; or perhaps South-East Asian.
     
  9. Sugarlya

    Sugarlya sarNie Hatchling

    a little dragon ? like Mushu :rolleyes1:
     
  10. cecilia

    cecilia .: 2874 :. Staff Member

    i don't know when i think of animal - everything related to chinese stuff ^___^
     
  11. darvil

    darvil sarNie Adult

    True.. but wouldn't you guys say something like a tiger is more SE Asian then say dragon? as for a bowl and stuff.. I mean I wouldn't call that a mascot? Isn't a mascot some kinda creature? As far as I know thats what it is lol.
     
  12. cecilia

    cecilia .: 2874 :. Staff Member

    mascot is a creature -

    a bowl of noodle reminds me of pho lmao
     
  13. darvil

    darvil sarNie Adult

    Would you guys wear a shirt with a bowl of pho as its picture? lol
     
  14. p. Zoua

    p. Zoua sarNie Oldmaid

    I would...lol I think it's cute...hahaha but
    dragon or Tiger for the mascott seems cool too. ^^
     
  15. Asy

    Asy sarNie Immature

    When I think about mascot, it should be have hands or at least legs.

    If anyone is creative, we can create a new mascot not necessary an animal, maybe robot? Or something cute and cool. Even a doll can be a mascot lol.

    By the way, a tiger would be cute. ;-)
     
  16. cecilia

    cecilia .: 2874 :. Staff Member

    ^ASY, a doll on guy's shirt - that would be so cute lmao - we can have a male doll too (kidding - it's a cute idea and i like it)

    but as for PHO - i won't wear it lmao - it'll just make me hungry (my favorite dish)
     
  17. rukD2B

    rukD2B Bai Yang [♥] Fong T. Xiong

    A tiger would be cute, no one has that yet, I think. How about a devil with some chinky eyes? HAHA. I know Soompi has a dollface type of thing.....I would be interested in seeing the design! =)
     
  18. dancy

    dancy sarNie Oldmaid

    What about a chibi rice ball with a face?..hehe

    or this...hehe
    [​IMG]
     
  19. darvil

    darvil sarNie Adult

    dancy did you just make that? Its better then what I could do. Its adorable.
     
  20. dancy

    dancy sarNie Oldmaid

    No, I didn't draw that. I wish I could draw as good as that :coverlaf: .
     

Share This Page